Tekstil Design

Re-design, mønsterkonstruktion, sy-teknikker, form og faver.

Tekstil Design

På Tekstil Design linjen får du et grundigt indblik i design verdenen og erfaring med de allervigtigste kompetencer inden for tekstil design. Ydermere får du bare et rigtig sjovt og lærerigt år.

Så går du allerede nu og overvejer, om tekstil design skal være en del af din ungdomsuddannelse? Så kan du prøve håndværket af hos os og finde ud af, om det er noget for dig.

På TEKSTIL DESIGN kommer du bl.a. til at:
• Lære at fortolke og omsætte idéer til projekter
• Lære om forskellige sy-teknikker
• Lære om design og redesign
• Få viden om materialer, farver og form

Med andre ord får du indblik og god viden , som du kan tage med dig videre.

“Linjen er et målrettet tilbud til dig, der overvejer at gå videre på én af de mange erhvervsuddannelser, som har noget med mode og tekstil design at gøre.”

Bliv mere uddannelsesparat

Formålet med vores linjefag Tekstil Design er at først og fremmest at give de unge nogle færdigheder og viden på området, men også at gøre dem klogere på, om der er en retning indenfor linjefaget, som kunne være spændende at forfølge og søge mod efterfølgende.

Så hvis du har en interesse indenfor tekstil design, så kunne vores linjefag være en god måde at få testet dine interesser af på. Vi guider dig naturligvis igennem de forskellige projekter og har kontakt til erhverv som vi tager ud og besøger.

Vores underviser har stort faglig dygtighed inden for området og inddrager de unge i undervisningen, så linjefaget opleves mere nært og relaterbart for de unge og interessen fastholdes.

Hvad kan jeg tage med mig

Du får hos et grundigt indblik i det tekstile univers og erfaring med de allervigtigste kompetencer inden for dette område. Ydermere får du bare et rigtig sjovt og lærerigt år.

Så går du allerede nu og overvejer, om en af disse verdener skal være en del af din ungdomsuddannelse? Så kan du prøve håndværket af hos os og finde ud af, om det er noget for dig.

Varmt fællesskab

Hos os vil vi gøre alt for, at du får et år, du aldrig glemmer. Du får venner for livet og bliver en del af et stærkt fællesskab – både med unge som ligner dig, og som er forskellige fra dig. Her kan du være helt dig selv, for på Sorø Fri Fagskole er der plads til alle.