FIND DIN PRIS

Find ud af hvad prisen for et skoleår er på vores fagskole eller efterskole

Hvad koster et skoleår?

Prisen for et skoleår(42 uger) på Sorø Fag- og Efterskole afhænger først og fremmest af, om eleven skal gå på 10. klasse, som er vores efterskole, eller i en erhvervsklasse som er vores fagskole.

Hvis den huslige indkomst er gennemsnitlig, vil efterskoleprisen stort set være den samme som fagskoleprisen, hvis man medregner tilskuddet. Hvis den huslige indkomst er højere eller lavere, vil prisen variere i forhold til fagskoleprisen. Som fagskole får vi tilskuddet fra staten af, og kan derfor sætte prisen fast og lavere end efterskoleprisen. Efterskoleprisen vil være højere som standard, men herefter får forældrene tilskuddet, som afhænger af hustandsindkomsten 2 år forinden. Derfor kan prisen for et skoleår på vores efterskole variere.

Udover prisen for et fagskole- eller efterskoleophold skal der medregnes et indmeldelsesgebyr på 2.500 kr. Beløbet skal betales, hvis man vil sikre sig en plads til skoleåret.

Hvis du klikker på “find prisen” bliver du smidt videre til efterskoleforeningens hjemmeside, hvor du har mulighed for at taste hustandsindkomsten ind og vælge hvilket skoleår eleven starter. Herefter kan du se hvad den endelige pris er for et 10. klasse skoleår på vores efterskole. Prisen på efterskoleforeningens hjemmeside er inklusiv indmeldelsesgebyr.

Har du brug for yderligere hjælp, eller har du spørgsmål angående pris og betaling er du altid velkommen til at ringe til os eller skrive en mail.