FOMO – Kulturarrangement d. 23. maj kl. 19-21

25. mar. 2024

Fanget i FOMO: Om at ville det hele og nå ingenting

(Fear of missing out)

Vi lever i mulighedernes tid. Med fri adgang til skole, god økonomi og globale sociale netværk. ”Du kan, hvad du vil”, får vi at vide i en meget tidlig alder. ”Du har frihed til at gøre, som du har lyst til!” Vi er konstant forbundne, konstant online og altid på vej fremad. Men den konstante selvoptimering og den konstante sammenligning med omverdenen har en pris. For når vi har alle muligheder foran os og friheden til at vælge mellem dem, kan der kun være én årsag, når tingene ikke lykkes: dig.

Vi stiller alt for store krav til os selv, og vi levner sjældent plads til usikkerhed, til at være i tvivl og til at tage fejl. I stedet fortrænger vi de svære tanker og jagter den næste fede oplevelse, søger efter nye relationer og forsøger at skabe en bedre version af os selv, alt sammen i et accelererende tempo. Ikke overraskende, brænder vi igennem, til vi ikke kan mere. I vores iver efter at nå flere ting på kortere tid, bliver vi fanget i en følelse af tidsmangel, utilstrækkelighed og selvkritik. Måske er det tid til at stoppe op og gøre tingene anderledes. Har vi skabt dén kultur, vi gerne selv vil være en del af?

Kom og oplev Frederik Aamand fortælle om FOMO på Sorø Fag- og Efterskole d. 23. maj kl. 19:00-21:00.

Arrangementet er gratis og vi serverer kaffe og kage.

Vi glæder os til at se jer.

NYHEDER