Fitness på Sorø Fri Fagskole

Vores faciliteter

FITNESS OG BEVÆGELSE
I vores sportshal er der masser af muligheder for forskellige boldspil, badminton, bordtennis osv. Skolen tilbyder svømning i byens svømmehal 1 gang om ugen. Herudover har vi et moderne fitnesslokale der tilbyder muligheder, som crossfit, cardio, styrketræning. Vi guider jer til at bruge maskinerne og hjælper gerne til med et træningsprogram.

AFSLAPNING OG HYGGE
I vores udestue kan der hygges med brætspil og puslespil. Vores store sofa indbyder til fælles serie eller film arrangement. Ellers kan der spilles billard, bordfodbold, eller games på vores Arcade Maskine som indeholder nogle af de mest ikoniske spil fra fortiden. Det samme gør sig gældende i vores Gamerrum, der indeholder 16 gamer computere, samt Playstation og Xbox. Der er selvfølgelig også mulighed for at besøge vores kreative værksteder.

Faciliteter til Linjefag

GASTRONOMI

På Gastronomi har vi 3 store køkkener og 4 af almindelig familie størrelse. Herudover har vi et stort drivshustunnel på over 200 m², hvor vi selv dyrker vores egne råvarer.

GRAFISK DESIGN

Grafisk Design bruger vores tilbygning med stort krea rum og undervisnings-lokaler. Her er der plads til at tegne, male, klippe eller på anden måde udfolde sin kreativitet.

GAME DESIGN

Game Design har eget undervisningslokale. Herudover har vi et Gamerrum til rådighed med 16 gamer computere (kan benyttes af alle elever efter undervisning).

TEKSTIL DESIGN

På linjen Tekstil Design er der en tilknyttet sy-stue med masser af stof, materialer og symaskiner osv. Herudover kan du bruge vores kreative værksted til at tegne og idéudvikle.

VÆRELSER

Sorø Fri Fagskole indholder 82 sengepladser fordelt på 1 og 2 sal i hovedbygningen, samt 2 nyere tilbygninger. Værelserne er 2- og 3 mands værelser med enkeltmandssenge og fordelingen af værelser sker efter køn. Vi har enkelte 1 mandsværelser, som gives under særlige omstændigheder.

På værelserne er der skabe til tøj, samt boks med kode til ens værdigenstande. Der er placeret borde til en computer eller bærbar. På væggene hænger en opslagstavle og der er mulighed for at personliggøre sit værelse efter aftale med personale. Der er 1 badeværelse fordelt til 3 værelser.

I hver bygning er der opholdsrum med sofaarrangementer, hvor man kan samles i små grupper. Der er tv i vores opholdsrum.

Skolen har Wi-fi, som kan tilgås overalt på skolen.

Sorø By

VORES BY

Sorø er en idyllisk lille købstad beliggende i en kommune med godt 15.000 indbyggere. Vores skole ligger meget centralt og tæt på Sorø’s hyggelige bykerne med godt forretnings- og caféliv.

På Victoria Teatret der er en moderne biograf, vises mange premierefilm og på kulturcaféen Ludvig optræder Stand up komikkere og live bands jævnligt.

Tæt på Sorø ligger også store sø, som er et fantastisk smukt område, med en sti hele vejen rundt om søen. Her finder du også bl.a. Sorø Akademi, samt en park med statuer og skulpturer.