Game Design

2D/3D LEVELS, Unity, C Sharp, Grafik og Animation

GAME DESIGN

På Game Design linjen får du værktøjerne til at kunne designe og programmere dit eget spil. Sammen udvikler vi idéer og koncepter og gør dine drømme digitale. Game Design er til dig, der er nysgerrig på det tekniske og der elsker det visuelle.

På GAME DESIGN kommer du bl.a. til at:
• bygge, designe og kode dit allerførste spil
• besøge større spilvirksomheder i København
• besøge HTX Viden Djurs – Danmarks førende IT-College i brobygningsforløb
• deltage i vores Game Jam, hvor du på 48 timer udvikler spil sammen med dine klassekammerater.

Med andre ord, får du et indblik i den digitale verden, som du kan tage med dig videre.

Game Design Camp

“Linjen er et målrettet tilbud til dig, der overvejer at gå videre på én af de mange erhvervsuddannelser, som har noget med programmering at gøre.”

Vær digital kreativ

Du kommer også til at være kreativ inden for animation, grafik, photoshop og konceptudvikling. Du vil blive præsenteret for en lang række værktøjer, som du selv får lov at prøve kræfter med. Du vil lære at skabe 2D eller 3D verdener og udvikle forskellige stilarter. Du kommer til at bruge redskaber såsom Photoshop og Unity.

Undervisningen er en kombination af teori og praksis og den er tilrettelagt, så alle kan være med – uanset hvad dit udgangspunkt er. Der vil være gennemgang af teori og værktøjer, gruppearbejde og individuelt arbejde. Du vil i dit arbejde få personlig hjælp og vejledning til dine projekter.

Vores lærere har alle erfaring fra branchen og vil undervise på et niveau, hvor alle kan være med. De vil sørge for at indføre dig i computerspillets maskinrum.

Kort sagt er Game Design for dig, der gamer eller bare godt kan lide at arbejde med computere og gerne vil udvikle dine evner inden for programmering, grafik og spilforståelse.

Byg dit spil fra bunden

Du vil i løbet af året lære at forstå processerne i spiludvikling og du vil komme til at designe og udvikle dine egne spil fra bunden. Spiludvikling er kreativt arbejde og hjernegymnastik. Du lærer at tænke logisk og bruge din logik til at løse problemer. En evne, du også kan bruge mange andre steder i livet.

Du kommer til at prøve kræfter med programmering i kodesproget C# (C sharp), der kan bruges til mange andre formål end spiludvikling – f.eks. inden for robotteknologien.

Der er plads til alle

Hos os vil vi gøre alt for, at du får et år, du aldrig glemmer. Du får venner for livet og bliver en del af et stærkt fællesskab – både med unge som ligner dig, og som er forskellige fra dig. Her kan du være helt dig selv, for på vores lille skole er der plads til alle.