Grafisk Design

Ideer, budskab, udtryk, tegneteknikker, perspektivering og Adobe pakken

GRAFISK DESIGN

Overvejer du en kreativ uddannelse, så har du muligheden for at afprøve håndværket sammen med os.

På Grafisk Design linjen lærer vi at udvikle ideer til et færdigt produkt. Du vil blive udfordret og får udvidet din grafiske horisont og æstetiske sans. Fra leg til håndværk. Fra synes/tro, til faglig viden.

På GRAFISK DESIGN arbejder vi analogt og digitalt med:
• Tegning
• Layout
• Komposition
• Typografi
• Visuel identitet

Vi bruger Adobe programmerne InDesign, Illustrator og Photoshop.

Er du klar til at fordybe dig og eksperimentere? Så bliver Grafisk Design et rigtig sjovt og lærerigt år, lige noget for dig.

“Linjen er et målrettet tilbud til dig, der overvejer at gå videre på én af de mange erhvervsuddannelser, som har noget med design og grafik at gøre.”

Bliv mere kreativ

Vi elsker at være kreative! Og hvis du har det på samme måde, og samtidig brænder for at lære at omsætte dine gode idéer til klare, lækre designs med et stærkt grafisk udtryk – så er Grafisk Design lige noget for dig.

Du vil i løbet af året blandt andet lære at designe logoer, visuelle identiteter, trykt materiale, emballagedesign og annoncer til både trykt og digital brug.

Du kommer også til at arbejde med farvelære, målgruppeanalyser, video, Sociale Medier og meget andet. Vi vil besøge en grafisk virksomhed og et trykkeri, så du kan følge processen fra ide til færdigt produkt.

Vi vil også have forskellige temauger, hvor et tema fx kunne være “Byg din egen hjemmeside”, “3D print”, eller du skal lave din egen “Reklame kampagne”. Dette er blot nogle eksempler.

Hvad kan jeg tage med mig

Du får hos et grundigt indblik i den grafiske verden og erfaring med de allervigtigste kompetencer inden for grafisk design. Ydermere får du bare et rigtig sjovt og lærerigt år.

Så går du allerede nu og overvejer, om Grafisk Design skal være en del af din ungdomsuddannelse? Så kan du prøve håndværket af hos os og finde ud af, om det er noget for dig.

Varmt fællesskab

Hos os vil vi gøre alt for, at du får et år, du aldrig glemmer. Du får venner for livet og bliver en del af et stærkt fællesskab – både med unge som ligner dig, og som er forskellige fra dig. Her kan du være helt dig selv, for på Sorø Fri Fagskole er der plads til alle.