GASTRONOMI

Food trends, foodstyling og fotos, smagsoplevelser, lækker mad og meget mere

GASTRONOMI

På Gastronomi linjen lærer du at stege, brase, piske, flambere, sautere og meget mere – alt sammen med årstidens råvarer i store lækre køkkener.

Vi arbejder sammen, og i køkkenet er der plads til at lære, inspirere og stille spørgsmål.

På GASTRONOMI kommer du bl.a. til at:

• Bage brød og kager som i “Den Store Bagedyst”
  • Arbejde med udskæring af hele dyr og fisk
  • Lære at skabe en imponerende 3-retters gallamiddag
  • Udfordre dig selv med nye kostråd, klima og bæredygtighed
  • Få et år med fokus på food trends, foodstyling og fotos, smagsoplevelser, lækker mad og meget mere.
Gastronomi Camp

“Linjen er et målrettet tilbud til dig, der overvejer at gå videre på én af de mange erhvervsuddannelser, som har noget med mad og gastronomi at gøre.”

Hvad kan du forvente

Allerede på første dag får du din helt egen kokkejakke – og dine køkkenopgaver starter. Underviserne er højtuddannede kokke og gourmetslagtere med en professionsbachelor i Ernæring og sundhed. Vi går op i bæredygtighed og har vores egen have. Her kommer du også til at dyrke, høste og anvende grøntsager, du selv har hentet ind.

I køkkenet er der plads til at lære, eksperimentere og stille spørgsmål. Du bliver præsenteret for nye opskrifter og metoder, der vil udvikle dine færdigheder indenfor madlavning og planlægning af menuer.

Inspiration udefra

Vi tager på inspirationsture til landets bedste kokke- og fødevareskoler, deltager i foredrag, som afholdes af kokke, konditor, ernæringsassistenter m.fl.

Du deltager også i planlægning og afholdelse af foodevents. Sidst men ikke mindst besøger vi også madmarkeder i en europæisk storby.

Der er plads til alle

Hos os er der plads til alle – uanset om du er erfaren i køkkenet eller ej. Vi arbejder sammen og hjælper hinanden. Du vil også i løbet af året få mulighed for at komme i praktik via vores store praktiknetværk bl.a. hos tidligere elever. Vi har det rigtig sjovt, og du bliver en del af det bedste fællesskab.

Så overvejer du at gå videre på en af de mange erhvervsuddannelser, som har noget med mad og gastronomi at gøre, kan du prøve håndværket hos os, inden du træffer dit endelige valg.