Game Design

2D/3D LEVELS, Unity, Unreal Engine, Grafik, Lyd og Animation

GAME DESIGN LINJEFAG

På game design linjen får du værktøjerne til at kunne designe og programmere dit eget spil. Sammen udvikler vi idéer og koncepter og gør dine drømme digitale. Game Design er til dig, der er nysgerrig på det tekniske, og dig der elsker det visuelle.

På GAME DESIGN kommer du bl.a. til at:
• Bygge, designe og kode dit allerførste spil
• Lære programmerne GameMaker og Unity godt at kende
• Lære at lave animation og grafik
• Lave 3D modeller i Autodesk Maya til omgivelser og karakterer.
• Lære om lyd og musik i spil
• Deltage i vores 48 timers Game Jam, hvor du udvikler spil sammen med dine klassekammerater.

Med andre ord, får du et indsigt i den tekniske game design verden, som du kan tage med dig videre.

“Linjen er et målrettet tilbud til dig, der overvejer at gå videre på én af de mange erhvervsuddannelser, som har noget med design og programmering at gøre.”

Byg dit spil fra bunden

Du vil i løbet af året lære at forstå processerne i spiludvikling og du vil komme til at designe og udvikle dine egne spil fra bunden i en 2D/3D verden du selv designer og programmerer. Spiludvikling er kreativt arbejde og hjernegymnastik. Du lærer at tænke logisk og bruge din logik til at løse problemer. En evne, du også kan bruge mange andre steder i livet. Du kommer til at prøve kræfter med programmering i kodesproget C# (C sharp), der kan bruges til mange andre formål end spiludvikling – f.eks. inden for robotteknologien.

Du lærer billedredigering i Photoshop som bruges til både textures til 3D modeller, men også til grafiske elementer som fx logo og UI. Vi arbejder med Autodesk Maya, som bruges til at opbygge 3D modeller til både omgivelser, karakterer og alt andet du kan finde på. Her lærer du også at skabe animationer til spillet – blandt andet walk cycles. Disse to programmer bruges til at lave assets til spillet, som du skaber i Unreal Engine, der bl.a. er brugt til at lave spillet Fortnite. I Unreal Engine programmerer du i blueprints som er en visuel og begyndervenlig kodningsform.

Vær digital kreativ

Du kommer også til at være kreativ inden for animation, grafik, photoshop og konceptudvikling. Du vil blive præsenteret for en lang række værktøjer, som du selv får lov at prøve kræfter med. Du vil lære at skabe 2D eller 3D verdener og udvikle forskellige stilarter. Du kommer til at bruge redskaber såsom Photoshop og Unity.

Undervisningen er en kombination af teori og praksis og den er tilrettelagt, så alle kan være med – uanset hvad dit udgangspunkt er. Der vil være gennemgang af teori og værktøjer, gruppearbejde og individuelt arbejde. Du vil i dit arbejde få personlig hjælp og vejledning til dine projekter.

Vores lærere har alle erfaring fra branchen og vil undervise på et niveau, hvor alle kan være med. De vil sørge for at indføre dig i computerspillets maskinrum.

Kort sagt er Game Design for dig, der gamer eller bare godt kan lide at arbejde med computere og gerne vil udvikle dine evner inden for programmering, grafik og spilforståelse.

Vælg Game Design som Linjefag

Er du fascineret af spil og ønsker at lære, hvordan de bliver skabt? Vælg Game Design som linjefag på Sorø Fag- og Efterskole og udforsk den spændende verden af spiludvikling.

Her får du mulighed for at arbejde med alt fra idéudvikling og design til programmering og testning af dine egne spil. Vores erfarne undervisere hjælper dig med at realisere dine kreative visioner og udvikle de færdigheder, der kræves i spilindustrien.

Lær at programmere spil Sorø Fag- og Efterskole

På Sorø Fag- og Efterskole tilbyder vi en unik mulighed for at lære at programmere spil.

Vores Game Design-linjefag giver dig de nødvendige værktøjer og teknikker til at skabe dine egne digitale verdener.

Gennem hands-on projekter og undervisning i moderne programmeringssprog og spilmotorer får du en solid forståelse af spiludviklingsprocessen fra start til slut.

Drømmer du om en karriere inden for programmering af spil?

Drømmer du om at arbejde med spilprogrammering og skabe de næste store hit-spil? På Sorø Fag- og Efterskole kan du tage det første skridt mod din drømmekarriere.

Vores Game Design-linjefag forbereder dig til videregående uddannelser inden for spiludvikling og giver dig praktisk erfaring, som er højt værdsat i industrien.

Med vores stærke fokus på både teori og praksis, bliver du klædt på til at forfølge dine ambitioner inden for spilprogrammering.

Game Design på vores fagskole

Sorø Fag- og Efterskole tilbyder Game Design som erhvervsklasse, hvor du kan fordybe dig i spiludvikling og opnå faglige kompetencer, der forbereder dig til arbejdsmarkedet.

I erhvervsklassen fokuserer vi på praktisk læring og projekter, der spejler de krav og forventninger, du vil møde i spilindustrien.

Du vil lære om alt fra grundlæggende programmering og grafikdesign til avancerede teknikker i spildesign og produktion.

Vores erhvervsklasse i Game Design giver dig en unik mulighed for at udvikle dine talenter og forberede dig på en spændende karriere inden for spiludvikling.

2 måder at starte på

Z

Efterskole

Tag en 10. klasse med prøver i dansk, engelsk og matematik. Herudover får du dit linjefag 2 dage om ugen. I 10. klasse bliver du mere uddannelsesparat, så du har mulighed for at tage en gymnasial uddannelse efterfølgende.

Z

Fagskole

Tag et 10. eller 11.. skoleår på vores fagskole og slip for prøver og karakterer. Nørd i stedet dine interesser på dit linjefag, hvor du får erhvervsrettet undervisning, så du efterfølgende har mulighed for at tage en erhvervsuddannelse.

NÆSTE SKOLEÅR STARTER OM

Dag(e)