10. klasse – Efterskole

På vores 10. klasse går du til prøver i dansk, engelsk og matematik.

10. Klasse

Tag en 10. klasse og få det bedste udgangspunkt til at blive klar til en ungdomsuddannelse. Udover at blive uddannelsesparat, vil du også få et år med mange gode oplevelser, nye venner, spændende fag, ekskursioner og én udlandsrejse. Vores undervisere vil motivere og dygtiggøre dig, således at din faglige udvikling ikke går i stå. Skolens omgivelser indbyder til social og personlig udvikling, hvilket i lige så høj grad betyder noget for os, som det faglige fokus. Vi klæder dig på og forbereder dig til det voksenliv der venter dig. Du vil få redskaber til at kunne klare simple hverdagsting når du flytter hjemmefra og skal stå på egne ben.

Du får prøvefagene dansk, engelsk og matematik, som du afslutter med en mundtlig og skriftlig karakter. Halvårlige terminsprøver er naturligvis også en del af det. Herudover vil der også være brobygningsforløb med andre uddannelser og erhverv.

Prøvefagene dansk, engelsk og matematik vil fylde halvdelen af ugen. De andre dage har du dit linjefag og valgfag. Du vil derfor både have mulighed for at nørde din interesse indenfor dit linjefag, samtidigt med at der holdes fokus på dit faglige niveau i dansk, engelsk og matematik.

Som elev på vores 10. klasse, vil du blive en del af vores efterskoleafdeling. Dette har ingen betydning for dig, da alle vores elever på skolen indgår i et fællesskab og bliver blandet på kryds og tværs på linjefagene og valgfagene.

Ønsker du at blive klogere på hvad et efterskoleophold betyder og hvordan et ophold kan modne og udvikle dig og gøre dig mere uddannelsesparat, så læs mere på UVM – kort om efterskoler.

Elever i 10. klasse er til eksamen med fuld koncentration

FAG PÅ 10. KLASSE

På en 10 klasse har du dit linjefag 2 hele dage om ugen. De 3 andre dage får du undervisning i dine prøvefag.

TEORIFAG

DANSK